It’s a tea tag!

Jaaa thee! Het leek me leuk om een keer een tag te doen. Voor degene die er niet mee bekend zijn een tag is een vragenlijst om in te vullen over een bepaald onderwerp, vaak vraag je vervolgens een andere blogger door diegene te taggen om ook die tag in te vullen. Een tag dus! Maar ik wilde wel een beetje orginele tag doen en na wat zoeken op verschillende blogs kwam ik de ‘it’s a tea tag’ tegen op de blog: https://zomersproetje7.wordpress.com/ 

  
Ik ben een echte theedrinker, ik hou helemaal niet van koffie daarom deze tag!

1. Wanneer dronk jij je eerste kopje thee? En hoe smaakte dat?

Ik denk op de basisschool bij een vriendinnetje thuis. Zij dronken altijd thee bij het middag eten. Ik vond het nooit lekker maar dronk dan zwarte fruit thee met heel veel suiker. Ik was een jaar of 10 denk ik.

2. Met wie drink je graag thee?

Met iedereen die thee met me wil drinken! Vooral thuis bij mijn ouders vind ik het fijn om ‘ s avonds na het eten met z’n allen nog thee te drinken.

3. Op welke momenten van de dag drink jij thee?

Dat is erg afhankelijk van wat ik doe op een dag. Als ik thuis ben drink ik meer thee. Op school bijna nooit omdat die thee uit de automaat echt niet lekker is. ’s Ochtends en ’s avonds drink ik wel bijna altijd thee.

  
4. Wat is je favoriete thee-smaak/soort?

Oeh die is moeilijk… Ik denk dat ik dan voor herfst thee ga maar groene thee met citroen vind ik ook heel fijn.


5. Hoe vaak gebruik je jouw theezakje?

Meestal twee keer.


6. Wat vindt je van high-tea?

Ja fijn! Vooral zelf gemaakt, wanneer iedereen lekkere hapjes mee neemt.

7. Waar koop jij jouw thee?

Meestal gewoon bij de supermarkt maar ik heb onlangs door Samantha een heel leuk koffie en theewinkeltje van Simon Lévelt ontdekt in de binnenstad van Utrecht. Zeker aan te raden!

8. Probeer je vaak nieuwe soorten/smaken uit of hou je het liever bij je vertrouwde smaak?

Ik probeer regelmatig nieuwe smaken. Onlangs nog de groene thee met groene appel en citroengras geprobeerd. Die is best lekker! Afgelopen zondag hadden we een high tea voor m’n moeder haar verjaardag en toen heb ik ook lychee en rozenthee gehad.

9. Hoe bewaar je jouw thee?

Deels in een thee doos, deels in losse doosjes omdat niet alles in de thee doos past. Oh en ik heb ook nog wat losse zakjes verse thee!

10. Heb je een aparte thee doos voor gasten?

Nee, ik gebruik die theedoos zelf ook maar ik zorg wel dat hij altijd gevuld is met veel verschillende smaakjes!


11. Als je zelf een smaak zou mogen samen stellen wat voor smaak zou dit dan zijn?

Ehmm… Moeilijk! Ik zou denk ik een exotische groene thee willen met passievrucht en mango. Geen idee of het lekker is maar zou het wel willen proberen.

  
Ben jij een koffie of thee drinker en wat is jouw favoriete smaak?

Plaats een reactie